פאנל-מחסן עץ

גדר עץ – יושב על הגדר

גדר

גדר עץ לבית מסייעת לנו להגן על הפרטיות שלנו, לשמור על ביתנו מפני פורצים, לשמור על חיות המחמד שלנו שלא יברחו וכמובן- לשפר את מראה הבית ולצור מראה מעוצב ונעים לעין.

 גדר העץ צריכה להבנות בצורה נכונה, אחרת היא לא תחזיק ממד למשך זמן רב. כמו כן, חשוב לצבוע את הגדר לפני ביצוע ההתקנה (חשוב למרוח את כל השכבות של הצבע כדי למנוע ממי הגשמים או הממטרות לשקוע בקורות), יש לבצע את כל החיתוכים לפני ההתקנה ויש להשאיר מעט קורות כדי לבצע תיקונים קטנים.

במצבים בהם הגדר לא תוכננה כמו שצריך או הותקנה באופן עצמאי על ידי בעל הבית עלול העץ להירקב. במידה והגדר תבנה בצורה נכונה ועל ידי בעל מקצוע היא עשויה להחזיק מעמד למשך כמה עשורים.

להתקין גדר עץ בהתאם לצרכים שלכם

אם החלטתם להתקין גדר עץ כדי לקבל פרטיות, יהיה עליכם לבדוק מה קבע החוק בנוגע לגובה הגדר ולתכנן אותה כך שתהיה בגובהם של החלונות שנמצאים בקומת הקרקע. אם המטרה שלכם היא לשמור על הילדים או על חיות המחמד, רצוי להתקין גדר צפופה אך לוודא כי האוויר אינו נחסם. אם המטרה שלכם היא לעצב את הבית תוכלו לבחור במגוון סוגים של גדרות עץ וחשוב שתבדקו עם הרשויות מהו הגובה ומהם החומרים בהם ניתן להשתמש. במידה והמטרה שלכם היא לשמור על הביטחון, מומלץ עבורכם לבחור בגדר עבה.

 כללים נוספים לבניית גדר עץ

כדי לבנות את הגדר בצורה נכונה חשוב לבחור בחומרים איכותיים, לצור את המרווחים הדרושים ולהתאים את גובה הגדר. מומלץ מאוד להשתמש בחומרים עמידים במים ולשים לב למהדקים ולמחברים בהם ישנו שימוש. ניתן למצוא מחברים בעלי תו תקן ומומלץ לשים לב כי בעל המקצוע אכן משתמש במחברים בעלי תו תקן.

במרבית הישובים, הכפרים והערים יש חוקים ברורים אשר קובעים מה צריך להיות הגובה של הגדר ובאילו חומרים יש להשתמש כדי לבנות אותה. כדי לבצע את ההתקנה בהתאם להוראות שנקבעו יש לבדוק היכן הגדר ממוקמת, מהם הגבולות של הבית והאם יש לכם ולשכנים גדר משותפת. אם יש לכם גדר משותפת רצוי להתייעץ עם השכנים, לתכנן את הגדר ביחד ולהתחלק בעלויות (כל זאת במידה והשכנים נחמדים ואדיבים).