פאנל-מחסן עץ

דק סינטטי ב״הכל על עצים״

דק

דק סינטטי או דק מעץ חי?

הדק הוא משטח עץ אשר מותקן במקום הרצפה או מעל הרצפה. באמצעות הדק ניתן לעצב את הבית, הדירה, החצר, המשרד, הבריכה המרפסת וכו' ללא השקעה רבה וליהנות ממראה מרשים ונעים.

כדי לבנות דק יש לבצע מספר שלבים: ראשית, יש להכין את הקרקע. שנית, יש להכין את התשתית- את קורות הרוחב, היסודות, עמודי ההגבהה וכו' והשלב האחרון הוא להניח את הקורות ולחזק אותן לקורות הנושאות. חשוב מאוד להכין את התשתית בצורה הנכונה משום שבמידה והתשתית עקומה או לא יציבה עשוי הדק להתעוות ולהתמלא בסדקים.

המבחר הנרחב של הדקים כולל: דק מקורות עץ אורן, דק מעץ טיק, דק מעץ איפאה ועוד. העצים שונים ברמת הקשיות, באיכות, בעמידות, בתחזוקה הדרושה, במראה ובמחירים אך כל העצים דורשים תחזוקה קבועה. באמצעות טיפול מתאים יהיה ניתן למנוע סדקים, עיוותים, שחיקה, דהייה של הצבע, ריקבון וכו'.

אני רוצה דק בלי חסרונות כאלו. יש כזה דבר?

אם אין לכם חשק להשקיע זמן ולטפל מעץ מידי תקופה אך אתם רוצים ליהנות מהמראה הנעים שמעניק העץ, תוכלו לבחור בדק סינטטי. דק סינטטי בנוי באופן דומה לדק הרגיל- יש לו עמודי הגבהה, יסודות וקורות נושאות אך המשטח עליו דורכים בני הבית עשוי מחומר סינטטי אשר דומה לעץ במראה ובתחושה.

הדק הסינטטי ניחן במראה אחיד- (זאת בניגוד לדק הרגיל). יש לו את אותו גודל, רוחב, טקסטורה וגוון כך שניתן לבחור בדק הסינטטי המתאים ביותר למקום. כמו כן, הקורות של הדק הסינטטי לא זקוקות לתחזוקה וקל מאוד לנקות אותו. נוסף על כך, ניתן למצוא את הדק הסינטטי בצורות וגוונים רבים והוא לא מאבד את הגוון- זאת בניגוד לדק הרגיל אשר עשוי מעץ. החיסרון הבולט של הדק הסינטטי הוא מחירו אך סביר להניח כי הדבר ישתנה בהמשך.

אני רוצה להתקין דק סינטטי למי לפנות?

אם החלטתם לרכוש דק סינטטי חשוב שתפנו אל בעל מקצוע מנוסה אשר יבצע את ההתקנה בצורה נכונה. בצורה זו יהיה הדק ישר, יציב ויראה נפלא. תוכלו למצוא את בעל המקצוע באמצעות פנייה אל חברים, מכרים ובני משפחה אשר יספקו לכם המלצות. כמו כן, תוכלו לערוך חיפוש באינטרנט ולקבל מידע.