פאנל-מחסן עץ

יתרונות דק איפאה

דק

כמה מילים על דק איפאה

השימוש בדק הולך וגובר בשנים האחרונות, וזאת בשל סוגי הדק הקיימים, זמינות העצים וגם הטרנד העולה של שימוש בעץ לצורכי עיצוב. את הדקים ניתן לשלב בבתים פרטיים, גינות ומרפסות, באזורי מסחר ובאזורים ציבוריים. הבחירה ליצור משטח דק מחייבת התייחסות לפרטים הקטנים והגדולים. לכן, לפני שבוחרים חברה לביצוע העבודה, מומלץ לענות על מספר שאלות:

  • באיזה אזור אתם רוצים לשים את הדק?
  • למה ישמש הדק?
  • באיזה עץ תרצו להשתמש?

האזור בו תרכיבו את דק איפאה:

הרכבת דק יכולה להתבצע במקומות שונים כמו למשל בגינה, במרפסת (גם בבניינים), באזורי מסחר ומשטחים ציבוריים. עם זאת, כאשר אתם עונים על השאלה היכן יורכב הדק תצטרכו להתחשב בגורמים שונים, כגון: כמה שמש יש באזור?; האם העץ יהיה חשוף למים באופן קבוע?; האם הוא יהיה חשוף למזיקים (נכון בעיקר כשהדק על אדמה)?;

בהתאם למקום, יש לבחון איזה עץ טוב לשימוש במקום ואיזה טיפול מקדים יש לעשות לו. האזור יקבע גם אלו טיפולים תצטרכו לעשות לעץ בעתיד. אם אתם מעוניינים להימנע מעבודות תחזוקה מעייפות, כדאי לקחת בחשבון שימוש בדק עמיד כמו למשל דק איפאה.

שימושים שונים לדק:

השימוש של הדק משתנה בין מקום אחד למשנהו. ישנם מקומות, בהם הדק משמש כמשטח מעבר בין מקום אחד לאחר (כמו גם כשביל). ישנם מקומות, אשר בהם מחליטים לשלב בין דק לפרגולה.

שילוב האזור עם פרגולה מעניק מתחם נעים לישיבה ומוגן מפני עוצמת השמש (ולעתים גם בפני הגשם). עבור בתים רבים שילוב זה של הדק עם הפרגולה משמש להרחבת אזור הישיבה ומתן מראה של בית גדול יותר.

איזה עץ מתאים לדק שלכם?

ישנם סוגים רבים של עצים המשמשים לדקים, כגון איפאה טבקו. במידה ואתם מתכננים התקנת דק, מומלץ מאד שתקראו על סוגי העץ השונים בהם תוכלו להשתמש. ההבדל בין העצים השונים הוא בחוזק שלהם, באופן הטיפול שלהם (למשל דק אורן דורש יותר טיפול לעומת דק איפאה), במראה שלהם וכמובן במחיר העץ. כאשר אתם מביאים חברה המתמחה בתחום הדקים מומלץ מאד שתבקשו לראות דוגמאות עבודה וללמוד על סוגי הדקים השונים.