פאנל-מחסן עץ

דקים, עיצוב ומה שביניהם

דק

כמה מילים על דקים

דקים משמשים אותנו למגוון רחב של מטרות שונות, כאשר השימוש העיקרי הוא דקים לגן, דקים לחצר ודקים למרפסת. כל מי שתר אחר דקים, ורוצה ליהנות ממענה איכותי על כל הצרכים שלו – הן מבחינה עיצובית, הן מבחינה פונקציונאלית והן מבחינה תקציבית – חשוב שיכיר תחילה את הסוגים השונים של הדקים ואת ההבדלים ביניהם.

סוגי הדקים השונים נבדלים זה מזה הן בחומר הגלם מהם הם עשויים, הן במחיר שלהם, הן במראה שלהם והן בשימושים העיקריים עבורם הם מיועדים. גם בתחום הדקים מעץ – ישנה חלוקה לתת קבוצות בהתאם לסוג העץ מהם עשויים אותם הדקים: במבוק, עץ, אורן, איפאה ועוד. סוג נוסף של דק פופולארי הוא הדק הסינטטי.

ההבדלים בין דקים מעץ לדקים סינטטיים:

דקים אשר עשויים מעץ, מתאפיינים בעיצוב טבעי ומרשים במיוחד – כאשר במקרים בהם הם מיועדים לגן או לחצר, הם ישתלבו בצורה הרמונית ויפה עם המראה הטבעי של השטח. כידוע, עץ נחשב לחומר גלם חזק, איכותי ויציב במיוחד, כך שהיתרונות של הדקים מהסוג הזה הם רבים.

יחד עם זאת, התחזוקה של הדק אשר עשוי מעץ נחשבת למעט יותר מורכבת מהתחזוקה של הדק הסינטטי. הדק הסינטטי גם מתאפיין בעלויות נמוכות יותר. עוד חשוב לציין כי כיום, בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית, ניתן לבחור בין מגוון עיצובים מרשימים של הדק אשר נמנה על הסוג הזה.


מחירי הדקים:

אם אתם תרים אחר דק לגן, קרוב לוודאי שאחד השיקולים העיקריים אשר ישפיעו על הבחירה שלכם, יהיה שיקול הנוגע למחיר הדק. טווח המחירים של הדקים הינו רחב, כאשר הדקים אשר עשויים מעץ יהיו יקרים יותר מאשר הדקים הסינטטיים.

אם לדוגמא, החלטתם לרכוש את הדק מהעץ, כדאי לקחת בחשבון, שגם כאן יש הבדלי מחירים אשר נובעים מסוג העץ – דק לגן אשר עשוי מעץ אורן יהיה בדרך כלל זול בצורה משמעותית מאשר דק אשר יהיה עשוי מעץ איפאה. כמובן, שלצד השיקול של המחיר, חשוב לקחת בחשבון גם שיקולים נוספים כגון: איכות הדק, אופן התחזוקה, מראה וכדומה.